محمد امیدوار 3771 روز پیش
بازدید 287 ۱۹ دیدگاه

گزارش تصویری پیاده روی خانوادگی-نوروز ۹۳

به نام خدا

ضمن تبریک سال جدید به همه حیتا نشنیان و رودمعجنی های عزیز، به عنوان خبرنگار حیتا گزارش از مراسم پیاده روی خانوادگی که امسال دومین دوره خودش را تجربه می کرد برای شما آماده کرده ام. تصاویر خود گویا هستند، پس بدون توضیح اضافه شما را به دیدن اونها دعوت می کنم در ادامه مطلب…

به نظر می رسید امسال با استفاده از تجربه سال گذشته نظم بهتری بر مراسم حاکم هست، این رو می شد از همون شروع کار و توزیع شماره های قرعه کشی پی برد.

w-IMG_8098

مراسمی پایانی راهپیمایی نزدیک به همان مکان سال قبل در “سر قلعه” برگزار شد.

w-IMG_8136مردان و زنان در روی دو تپه مشرف به محل برگزاری مراسم روبروی هم مستقر شده بودند و شیب مناسب سکوها (!) دید مناسبی به همه می داد، طوری که ببیندگان برای تماشای مراسم متحمل رنجی نمی شدند.

w-IMG_8137همانطور که در تصاویر هم مشخص هست، جمعیت به نسبت زیادی در این مراسم شرکت کرده بودند. چینش برنامه ها مانند سال گذشته بود با اندکی تفاوت. به عنوان مثال جای مسابقه آشپزی را، پذیرایی با سوپ گرفته بود.

w-IMG_8142

اتفاقی که در حین اعلام برندگان قرعه کشی افتاد این بود که اکثر قریب به اتفاق کسانی که برای انتخاب شماره برنده انتخاب می شدند در اعلام شماره دچار اشتباه می شدند که این موضوع تا پایان سبب خنده مردم شده بود.

w-IMG_8143

شرایط خوب پیش می رفت تا اینکه رگبار بهاری همه چیز را به هم ریخت. با اینکه برگزارکنندگان مراسم سعی کردند همچنان به اجرای برنامه ها ادامه دهند اما افزایش لحظه به لحظه شدت باران کم کم همه را پراکنده کرد و چونان صحرای محشر همه در پی سر پناهی محل مراسم را ترک کردند.

w-IMG_8151در پایان گزارش جا دارد به عنوان عضوی از جامعه رودمعجنی، از برگزار کنندگان این مراسم تشکر کنم. مراسمی که کم کم به یکی از آئین های نوروزی ما در رودمعجن تبدیل شده است.

پایان گزارش.

نظرات کاربران

با نظرات خود، ما را در ادامه مسیر راهنما باشید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. شهید گمنام گفت:

    با سلام خدمت دوستان
    من که نتونستم تو مراسم شرکت کنم ولی مطالب و عکسها نشان دهنده مراسمی خوبی هستن و از همه مهمتر مشارکت و همدلی مردم روستا در این برنامه های جمعی هست که خود موجب نشاط مردم در روزهای نخستین سال میشه ۰از برگزارکنندگان مراسم هم تشکر میکنیم ۰به امید موفقیت و نشاط روزافزون مردم روستا

  2. سليمان استوار فديهه گفت:

    به نام خدا

    درود بر رهبر و فرمانده سایت حیتا نماینده تام الختیار همه ی ما جناب امیدوار

    سال جدید را به حضرت عالی تبریک گفته و امیدوارم هر روزتان بهتر از روز قبل زندگیتان باشد

    من که سعادت نداشتم در این راهپیمایی نشاط آور حضور داشته باشم اما خوشبختانه فرزندانم حضور داشته و در قرعه کشی یک عدد پیف پاف برنده میشوند که باید به سلیقه تهیه کنندگان لوازم قرعه کشی خسته نباشید و دست مریزاد گفت.!!!!!!!!!!!!!!

    …در هر حال از شما که این عکسهای زیبا و خاطره انگیز را در در سایت گذاشته اید تشکر میکنم. :SS: :gol:

    1. سلام و درود جناب استوار، شما همیشه به من لطف دارین

      حالا انتخاب پیف پاف به عنوان یک جایزه رو نمیدونم، ولی در کل به نظرم زیاد ارزش مادی جوایز در قرعه کشی این مراسم مهم نیست،بیشتر هدف یک گردهمایی شاد و نشاط آوره به قول خودتون. (البته شخصاً خیلی دوست داشتم برنده اون موتور سیکلتی که هر سال جزو جوایز هست باشم ولی نشد)

  3. سلام و خداقووت جناب امیدوار
    من که دیر رسیدم و شدت گرفتن بارون نذاشت در این مراسم شرکت داشته باشم
    به هر حال امیدواریم این سنت سالانه مثل این چند سال گذشته ادامه داشته باشه

  4. خواب در وقت سحرگاه گران می گردد . برای ما بسی گران تر بود در کنار بخاری کنده ای و در زیر لحاف سنگین . لذا در زمان مراسم در خواب غفلت بودیم . اما خدا رو شکر که : ( روزا که ما می خوابیم آقا مدیره بیداره . ما خواب خوش می بینیم او دنبال شکاره )
    دستت درست جناب محمد خان :SS:

    1. منم تا نیم ساعت بعد شروع مراسم در همون حالی بودم که گفتی :)
      ولی دغدغه حیتا نذاشت بیشتر از اون از گرمای کرسی لذت ببرم، این مراسم میتونه برای یکسال به آدم عکس و سوژه بده و سالی هم یک بار بیشتر تکرار نمیشه

  5. محمد عباسي گفت:

    سلام وخسته نباشید خدمت اقای امیدوار عالی بود دستت درد نکنه..مارو یاد عیدو تعطیلات و تفریح انداختی دوباره

    1. سلام خدمت یار قدیم حیتا.
      فکر کنم شما هنوز مشغول خدمت سربازی باشی، در هر صورت موفق و موید باشین

  6. زهره فرحبخش گفت:

    سلامو خسته نباشید و تبریک سال جدید خدمت آقای امیدوار.ب قول آقای عباسی مارو یاد تعطیلات عید انداختی.روز خوبی بود مخصوصا وقتی بارون گرفت

    1. سلام، بارون اگه کمی وقت شناستر بود و مثلا پایان مراسم شروع می شد به نظرم خیلی زیباتر هم می شد.

  7. فروغ مرادی گفت:

    درود جناب اقای امیدوار خسته نباشید.ماتقریبا از وسطای مراسم رسیدیدم ولی خب در کل مراسم امسال خیلی منسجم تراز سال قبل به نظرمی اومد.اطرافیان هم می گفتند قراربوده برنامه های دیگه ای هم برگزار بشه که به دلیل بارش رحمت الهی انجام نشده :gol:

    1. درود، بله منسجم تر بود، برنامه پارسال از لحاظ زمانی تقریبا سه برابر امسال طول کشید، و به عنوان تجربه اول خیلی خوب بود. فکر میکنم امسال هم با استفاده از تجربه پارسال برنامه های خیلی بهتری قرار بود برگزار بشه که شروع بارش تمرکز برگزار کنندگان رو به هم زد و به نوعی مراسم از کنترل خارج شد.

  8. زهرا مرادی گفت:

    سلام جناب اقای امیدوار.عکس ها بسیار زیبابودند.همونطور که دخترعموم گفتند ما وسط مراسم رسیدیدم ولی درکل پیاده روی خوبی بود.

    1. ممنون، من خودمم وسط مراسم رسیدم، و وسطش هم برگشتم! ولی عکس هایی که گرفته شده طوریه که انگار در همه طول مراسم حضور داشتم

  9. سمیه گفت:

    با سلام
    حد اقل از برگزار کنندگان تشکری میکردید.

    1. درود، فکر کنم در خط آخر گزارش این کار رو کرده باشیم. اما به صورت کلی، چون با نام بردن ممکنه برخی از افراد از قلم بیفتن.

  10. محمد عباسي گفت:

    محمد امیدوار :
    سلام خدمت یار قدیم حیتا.
    فکر کنم شما هنوز مشغول خدمت سربازی باشی، در هر صورت موفق و موید باشین

    سلام محمد جان مثلا سربازم اره ولی خداروشکر نمیشه اسمشو گذاشت سربازی..صب تا ظهر تو کمیته امداد تواینترنتم..

  11. سارا گفت:

    باتشکرازهمه کسانی که دربرگزاری وتدارکات وگزارش این مراسم فعالیت نموده اند ولی جوانهای روستادستی برسونند ودرمراسم هابیشترهمکاری کنندفقط تماشاگرنباشند