سلیمان استوار فدیهه 4151 روز پیش
بازدید 190 ۲۹ دیدگاه

دیار حیتا

بسم الله الرحمن الرحیم

در این روزها دوستان عزیز من سخت مشغول درس و امتحانات و غیره

می باشند. اما اینجانب که  فارغ از این ماجراها می باشم در روز جمعه

توفیقی حاصل شد تا به رودمعجن سفر کرده و چند قطعه عکس به صورت

پراکنده بگیرم و در معرض دید دوستان بگذارم تا با حال و هوای  هفدهمین

روز از خرداد ماه دیار خود با خبر باشند امید وارم نقایص را به بزرگواری

خود ببخشید.

rod1

rod2

rod3

rod4

S6300539

rod5

 

rod6

 

rod7

rod8

 

rod9

نظرات کاربران

با نظرات خود، ما را در ادامه مسیر راهنما باشید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. ناشناس گفت:

    دیدن پیرمردهای روستا به اندازه ی خود خود طبیعت روستا شعف برانگیزه و دیدن انبوه ماشینها و رهگذران روستا برای من به اندازه ی دیدن بطریهای خالی رها شده در طبیعت نامانوس و غریبه
    اگه بخام نمره بدم به عکسات اولی و دومی و سومی و چهارمی بیستن سه تای آخری ۱۷ و اون دوتای وسطی رو نمیندازم :VV:
    در مجموع گمونم دل همه رو آب کنی با این عکسات اونم در این ایام!
    گر چه یاران فارغند از حال من از من ایشان را هزاران یاد باد :gol:

  2. عکساتون بسیار عالی بود اما میشه بید دلیل این همه شلوغی چیه؟مراسم خاصی بوده؟چون من این شلوغی رو اکثرا ایام عید دیدم. :Y: :SS: :SS:

  3. پروین مدرسی گفت:

    خیلی جالب بود جناب استوار ممنون و متشکر

  4. @ناشناس
    بنام خدا/ درود بر ناشناس عزیز که از خیلی آشناها برایم آشناتری. به حضور شما عرض کنم من خواستم با یک تیر چند نشان بزنم و به قول امروزیها از این فضا استفاده بهینه بنمایم. هم یک روز گرم خرداد و خیل عظیم مسافران هم محصولات روستا و هم دستگاه های قالی بافی که روزی بهترین نقش و نگارها را به کمک اینها در تار و پود طنیده و منبع ذر آمدی برای هر روستایی بود و امروز اینگونه غریبانه و بی ارزش رها شده اند. و هم دوغ محلی و آن پوست ماست که…… :SS: :gol:

  5. @علی قانعی
    بنام خدا/ درود بر علی عزیز و قانع به آنچه مقدر است. و احسن بر شما که اظهار نظر کردید :gol:

  6. حسین مرادی گفت:

    سلام ؛باز هم مثل همیشه جالب بود

  7. نیکوعقیده گفت:

    سلام سلیمان دوست عزیز عکسهات جالب و در خور توجه بود و من به نوبه خودم به تلاش صادقانه ی تو افرین میگویم که حیتا رو بدون مطلب نمیگذاری حتی اگر شده با چند تا عکس و امیدوارم دیگر دوستان از پشتکار شما الگو بگیرند .یا حق

  8. @الناز عیلامی
    بنام خدا/ درود بر خواهر خوبم سرکار خانم عیلامی. به حضور شما عرض کنم خودروهایی که در تصویر میبینید به جرات می توان گفت که از یک پنجم کل خوذروها اگر کمتر نباشذ بیشتر نیست فقط من از مکانی عکس گرفتم که مکانی بلند تر باشذ و بتوانم تصویر گویتا تری به نمایش بگذارم. و به همولایتیها توصیه میشود که به هیچ عنوان ذر تعطیلات رسمی به محل آبشار نروند. چون بیشتر از آنکه لذت ببرید اعصابتان ذرب و داغون خواهد شد :SS: :gol:

  9. @پروین مدرسی
    بنام خدا/ درود بر سرکار خانم مدرسی. برگ سبزیست تحفه درویش// چه کند بینوا ندارد بیش از لطف شما ممنونم :SS: :gol:

  10. @حسین مرادی
    بنام خدا/ درود بر حسین و اولاد مرادی عزیز . از شما هم سپاسگزارم که به من قوت قلب تزریق می کنی. :gol:

  11. @نیکوعقیده
    بنام خدا / درود بر نیکوعقیده عزیز لطیف تر از گل و خوشبو تر از گلاب.دوست خوبم من از بقیه دوستان فعالتر نیستم بلکه بیکارتر و فضولترم اما از دوستان خوبم می خواهم در هر وقت که فکر می کنند دعا به اجابت نزدیکتر است دعا کنند تا خداوند از خزانه غیب خود پولی حواله کند تا دوربین با کیفیت تری تهیه کنم و تصاویر زیباتری به نمایش بگذارم. ان شاالله. :SS: :gol:

  12. علی نجفی گفت:

    فلاش دوربینتان همیشه روشن دیافراگمش باز و زومش همیشه برقرار باد جناب استوار.عکس مشکتان خاطره انگیز است.یاد «تخت مشک» سالهای دورمان افتادم

  13. با دیدن نمای رودمعجی چنان شوق سفره میگستراند اندر کف دلمان که نپرس

    یه شبِ مهتاب
    ماه میاد تو خواب
    منو می‌بره
    کوچه به کوچه
    باغِ انگوری
    باغِ آلوچه
    دره به دره
    صحرا به صحرا

    اون جا که شبا
    پشتِ بیشه‌ها
    یِه پری میاد
    ترسون و لرزون
    پاشو میذاره
    تو آبِ چشمه
    شونه‌می‌کنه
    مویِ پریشون…

    تشکر بابت انتقال این حس خوب

  14. علی کامیاب گفت:

    سلام به جناب استوار عزیز باز هم مثل همیشه عکسهای بسیار جالبی را به نمایش گذاشتید ممنون از زحمات شما و خدا قوت :SS: :SS: :SS: :gol:

  15. جناب استوار واقعا خسته نباشید .عکساتون متنوع و جالب بود فقط عکس شماره ۵ خیلی دلگیر بود. واقعا متشکرم بعد از یک سال که رودمعجن نرفته بودم دیدن عکساتون برای من شورانگیز بود. :SS: :SS:

  16. @علی نجفی
    بنام خدا/ درود بر علی عزیز از لطفتان ممنونم. خدا را شکر هنوز کوشه و کنار می توان مشک ماستی پیدا کرد و کوش شیطان کر دوغی از نوع تلمی نوشید و به احتمال زیاد در آینده نه چندان دور اینچنین مشکی را باید در موزه ها جستجو کرد. :SS: :gol:

  17. @علی کامیاب
    بنام خدا/ درود بر جناب کامیاب گلم از شما ممنون و سپاسگزارم :SS: :gol:

  18. @محبوبه احمدپور
    بنام خدا/ درود بر سرکار خانم احمدپور. از لطف شماهم سپاسگزارم و به استحضارتان برسانم چون تربت جای دیگری ندارد و اکثر مردم هم ماشین دار شده اند بیش از حد تصور محل آبشار شلوغ میشود. و این تصویر به قول معروف نخودی است از دیگ آش. :SS: :gol:

  19. @حسین ثابتی مقدم
    بنام خدا/ درود بر حسین ثابتی عزیز. امیدوارم که در دوستی و رفاقت هم ثابت قدم باشی همچنانکه الان هم هستی با یک میم کمتر . از اظهار نظر شما ممنون و سپاسگزارم. به حضور شما دوست خوبم عرض کنم برای دیدن پری با موی پریشون نیاز به شب مهتاب نیست هر روز تعطیلی که به آبشار بری به تعداد درختان پری با موهای خیلی پریشون خواهی دید. اما از آلوچه خبری نیست چون هر چی از دست سرما و تگرگ در رفته است پریهای بدون بال تربتی خورده اند. :SS: :gol:

  20. khaste nabashid jenab ostavari. jaleb bud.mersi

  21. گزارش تصویری تون به اندازه یک مستند بلند از روستا مطلب داشت و همرو هوایی می کرد، همه جور سوژه ای در عکس ها بود، به قول معروف دوچشمی نگاه نکرده بودین به سوژه ها!
    از مزیت های عضو حیتا بودن اینه که هر تصویری در رودمعجن برای شما یک سوژه عکاسی باشه، سوژه هایی که تا دیروز به راحتی از کنارشون می گذشتیم
    :gol:

  22. مرادي گفت:

    سلام و درورد بر جناب استوار. ممنونیم که در این ایام سرد و خموش امتحانات حیتا را تنها نمی گذارید. این درگیری امتحانات آنقدر شدیده که به کسانی مثل من حتی اجازه نظر دادن نمیده. خب خوشحالم که این فشار کاهش یافت .
    عکسهایتان بسیار جالب بود . انواع احساسهای شادی و سرزندگی و و خنده و گریه و غم و.. را به آدم منتقل میکنه. من هم عکسهایی قبلا گرفته ام که هنوز فرصت انتشار پیدا نکرده ام
    :SS:

  23. @مجتبی یعقوبی
    بنام خداMAN HAM GENAB YAGHOBI AZ LVTFE SHOMA SEPAS GOZARAM :SS: :gol:

  24. @محمد امیدوار
    بنام خدا/ درود بر ناخدای کشتی حیتا آن مرد متواضع و بی پروا آنکه جایگاهش بود درون دلها آن سنگ صبور روزگار یعنی حضرت محمد امیدوار که با سعه صدر کشتی حیتا را از اقیانوس پر طلاطم انتخابات به سلامت عبور دادید. از اظهار محبت شما ممنونم. و به حضور شما عرض کنم به نظر من وقتی شما عاشق یک چیزی باشی چه وطن باشد چه شخص باشد و هر چیز دیگر خصوصا اگر دچار درد فراق باشی دیدن حتی چیزهای پیش پا افتاده همچون دستگاه های قالیبافی که از منظر خیلی ها زیبا نیست هم میتواند یاد آور خاطراتی شیرین باشد. :SS: :gol:

  25. @مرادی
    بنام خدا/ درود بر مرادی گل گلاب ناب. هدف من نشان دادن تصویری از این فصل سال برای دوستانی است که به علت مشغله های فراوان به احتمال زیاد از عید نوروز به روستا نرفته اند و یاد آوری خاطرات دوران کودکی خصوصا در تصویر آن دستکاه های قالیبافی که مظلومانه در کنار کوچه رها شده اند وخاک پای رهگذران را باید تحمل کنندو آن مشک ماست تا یاد آور کره ها و دوغهای تلمی باشد. از لطف شما سپاسگزارم :SS: :gol:

  26. درود جناب استوار عکس ها بسیار باکیفیت واقع شده.همه عکس هاتون زیباهستند اما عکس آخر زیبایی خاص خودشو داره.دست مریزاد :gol:

  27. @فروغ مرادی
    بنام خدا/ درود بر خواهر خوبم سرکار خانم فروغ مرادی. هدفم از تصویر آخری این موضوع بود که هنوز میتوان بعضی اشیا را که از آن بوی نیاکان به مشام میرسد را در گوشه و کنارمان پیدا کنیم البته در روستا. و به احتمال زیاد در آینده نه چندان دور باید در موزه های مردم شناسی جستجو کرد. از اظهار لطف شما ممنونم :gol: :gol:

  28. حسین ثابتی مقدم :
    با دیدن نمای رودمعجی چنان شوق سفره میگستراند اندر کف دلمان که نپرس
    یه شبِ مهتاب
    ماه میاد تو خواب
    منو می‌بره
    کوچه به کوچه
    باغِ انگوری
    باغِ آلوچه
    دره به دره
    صحرا به صحرا
    اون جا که شبا
    پشتِ بیشه‌ها
    یِه پری میاد
    ترسون و لرزون
    پاشو میذاره
    تو آبِ چشمه
    شونه‌می‌کنه
    مویِ پریشون…
    تشکر بابت انتقال این حس خوب

    ببخشید