سلیمان استوار فدیهه 4217 روز پیش
بازدید 230 ۱۷ دیدگاه

غنچه لب

بسم الله الرحمن الرحیم

غنچه لب

ای دوست بیا غنچه  لب را  بگشا

بر خیز که فصل  لاله و سُنبُل  شد

آن شانه به سر دو باره آورده خبر

بر  دار  کُلَه  که  موسم  کاکُل  شد

گوئیم  به  زمستان   برو از بر  ما

کرسی و ذغال و منقلت  بُنجُل  شد

از بوی  بهار و  هی هی  چوپانان

بزغاله به جست و خیز در آغُل شد

از بهمن و دی دگر مرا یادی نیست

ما را  هوس  پیاله ای  از مُل   شد

بردار  سبو  بیا   به   حیتا   برویم

آن چشمه به جوش آمد و در غُلغُل شد

یک چادر گُل گُلی به سر کرده درخت

زیباتر  از  آن    دخترک   کابُل   شد

هر چند که ایران همه جایش زیباست

رودمعجن ما   قشنگتر از آمُل   شد

در اوحداوو و گَوتروس  و  پی باغ

هر جا که نظر کنی سراسر گُل  شد

پروانه کنار گل به رقص آمده  است

گل   منتظر   قناری   و    بلبل   شد

دانی که سلیمان چرا خوشحال است؟

با دیدنِ یارانِ خودش شنگُل  شد.!!

S6300257

نظرات کاربران

با نظرات خود، ما را در ادامه مسیر راهنما باشید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. علی نجفی گفت:

    درود بر سلیمان استوار شاعر شیرین گوی.میبینم که در شعرتا اشاره ای به احد اوو کرده اید هرچند گوتروس را هم از قلم نینداخته اید :VV: ما هم از دیدار شما از نزدیک حسابی سر شوق آمدیم.همیشه استوار باشید :gol:

  2. سلامی از پس ماه ها، البته سلام مجازی
    دید و بازدید حقیقی که به لطف شما در جلسه امسال میسر شد، واقعیتش رو بخواین مدتها بود که از مطالب و شعرها بیشتر همون چند خط اول که صفحه نخست سایت بود رو میخوندم به دلیل همون مشکلات کثیر المگو :Y: ولی از کامل خوندن شعر بهارانه تون لذت بردم و به نظرم شعر کامل و پخته ای بود.
    حضورتون در اون جلسه یکی دیگه از انگیزه های فعالیت مستمرتر من در سال جدید در حیتا شد، البته عید امسال هم طرفش انگیزه شروع دوباره بود برای من، اما وقتی دیدم برای بزرگترهای سایت نظیر شما ، جناب میرزائی، نیکوعقیده و مدرسی هنوز حیتا جایگاه و اهمیت خودش رو داره نسبت به عملکرد خودم در این مدت شرمنده شدم. :gol:

  3. جناب استوار شعر قشنگی است دست مریزاد اما سه نکته :
    ۱- متاسفانه در حال حاضر زغال و منقل برای خیلی از جوانانمان اصلا بنجل نمیشود و رفیق شفیق بعضیهاست
    ۲ – هرچه فکر کردم متوجه نشدم شما هوس چه پیاله ای کرده اید کلمه ثقیلی است .
    ۳- خدارو شکر حداقل حضور یکنفر در جلسات مدیر را شرمنده کرد

  4. با سلام وتبریک سال نو به استاد شعر وادب جناب استوار شعرتون بازم مثل تمام اشعارتون کامل وجالب وبی نقصه به اضافه اینکه ازمحله های رودمعجن خودمون استفاده شده خسته نباشید سالی خوش رو براتون ارزومندم. :SS: :SS: :SS: :gol:

  5. ناشناس گفت:

    باسلام خدمت جناب استوار و عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه(س)
    شعرتون بسیارزیبابود. دست شما درد نکند. :gol:

  6. باعرض سلام و خسته نباشید و همچنین عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه(س) . شعرشما عالی بود.ممنون باز هم منتظر اشعار زیبای شما هستیم. :gol: :gol: :gol:

  7. @علی نجفی
    بنام خدا/درود بر علی عزیز. از اظهار لطف شما سپاسگزارم و به استحضار میرساند از این سه نقطه رودمعجن به عنوان نمادین یاد شده است و الا همه جای روستا به خصوص در این فصل از سال پر گل و زیباست. :gol: :SS:

  8. @محمد امیدوار
    بنام خدا/ درود بر محمد عزیز و دوست داشتنی از اظهار لطف شما هم ممنونم. و اما جناب امیدوار گلم من هم امیدوارم در سال جدید بیشتر شما را زیارت کنم و از اندوخته های شما بهره ببریم. ان شاالله. :SS: :SS:

  9. @استاد رودمعجنی
    بنام خدا/ درود بر استاد معززجناب استاد رودمعجنی
    اولا از اینکه وقت گذاشتید و در خصوص شعر این حقیر اظهار نظر کردید بی نهایت از شما سپاسگزارم. و اما ذغالی که اینجانب از او در فصل بهار یاد نموده ام ذغالی است که در زمستان با آن کرسی را داغ میکنند نه آن ذغالی که در بسته بندی بسیار شکیل و در اکثر سوپر مارکتها به فروش میرسد و معمولا از آن استفاد بد میکنند. و اما در خصوص پیاله ملُی که من میخواهم زیاد دل پاکتان را بد نکنید زیرا همانطور که حضرت عالی از من بهتر میدانیدشراب در لغت به معنی مایع آشامیدنی است اگر چه در زبان فارسی و عربی بیشتر برای باده و آب انگور تخمیر شده و مستی زا به کار میرود اما در عرفان اسلامی که ریشه در قرآن کریم دارد نه تنها منحصر در باده انگوری و مسکر آور نیست بلکه دارای عالیترین مضامین معنوی و از پاکترین عبارات الهی است خداوند تبارک و تعالی در قرآن کریم به بهشتیان وعده شراب طهور میدهد( و سقهم ربهم شرابا طهورا) سوره دهر آیه ۲۱ لذا من هم اینگونه شرابی را خواستارم نه شرابی که همین عقل ناقصم را ناقص تر کند. در پایان چند بیتی از یک غزل زیبا که سروده حضرت امام خمینی میباشد به شما تقدیم میکنم.
    باد نوروز وزیده است به کوه و صحرا
    جامه عید بپوشند چه شاه و چه گدا
    صوفی و عارف از این بادیه دور افتادند
    جام می گیر ز مطرب که روی سوی صفا
    همه در عید به صحرا و گلستان بروند
    من سر مست ز میخانه کنم رو به خدا
    :gol: :SS:

  10. @زهره مقدم
    بنام خدا/ درود بر خواهر گلم خانم زهره مقدم . و اما اینکه شعر این حقیر را کامل میدانید نظر لطف شماست نه کامل بودن شعر از شما سپاسگزارم و سال خوبی را برایتان آرزومندم. :gol: :SS:

  11. @ناشناس
    بنام خدا/درود بر دوست خوبم هر چند که ناشناس. از شما ممنون ومتشکرم من هم سالروز شهادت این بانوی بزرگوار و عزیزترین فرزند پیامبر بزرگ اسلام و الگوی زن مسلمانحضرت فاطمه زهرا(س) را به شما تسلیت میگویم :gol: :gol:

  12. @محمدرضا کامیاب
    بنام خدا/ درود بر کامیاب نازنین محمد جان از لطف شما سپاسگزارم و ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) سال خوبی را برای شما آرزومندم. :gol: :H:

  13. شعرهای شما همچون سال ۹۱ زیبا و قابل تحسین است . از ما همین برمی آید و لاغیر . :SS:

  14. بنام خدا/ سلام جناب عبدالهی از لطف شما ممنونم . غیبت شما در این سال طولانی شد و دوستانتان نگران . و با خودم فکر کردم گفتم نکند سالی یک نفر از شورای مرکزی غایب میشوند . سال گذشته جناب امیدوار و امسال نوبت به شما رسیده .!! اما خدا را شکر اعلام حضور کردید و ما را از نگرانی در آوردید. خوشحالم که غیبت صغری به کبری مبدل نشد . :gol: :SS:

  15. با سلام. خوشحال شدم از زیارتتون در جلسه نوروزی حیتا
    شعر بسیار قشنگی بود
    اگه لطف کنین از آغاز شعر سرودن و اینکه چطور شد که شعر سرودن رو آغاز کردین رو در یه مطلب جدید برای دوستان و بنده ذکر کنین.تشکر :gol: :gol:

  16. بسم الله الرحِمن الرحیم
    با سلام و عرض ادب به حضور دوست عزیز جناب آقای میرزایی.
    به حضور شما عرض کنم در حدود چهار سال قبل خواهرم که ساکن مشهد بوده شعری در قالب مثنوی جهت تبلیغ کمپ ترک اعتیاد شوهر خواهر دیگرم سروده بود و به من داد تا مطالعه کنم و به قول معروف ویرایش نمایم من هم بعضی مطالب را حذف و بعضی ابیات را اصلاح نمودم و به صورت دیکلمه خواندم و در گوشی موبایل ضبط نمودم و از آن زمان به بعد هروقت که برای خواهرانم که هر دو تا ساکن مشهد میباشند پیامک ارسال میکردم به حرفهایم را به صورت رباعی و یا دوبیتی که خودم میسرودم ارسال میکردم. تا اینکه به این فکر افتادم تا از در گذشتگان فدیهه یادی بکنم لذا در قالب مثنوی از مردانی که در روستای فدیهه از اول انقلاب به این طرف فوت نموده اند نام برده ام و با استفاده از اهنگهایی که از برنامه گلهای رنگارنگ که قبل از انقلاب از رادیو پخش میشد تهیه کرده بودم خوانده و در گوشیهای اکثر بچه های فدیهه پخش و مورد استقبال واقع شد و الان هم نزدیک دو سال است که عضو انجمن شعر قطب تربت بوده و هر هفته شنبه شبها در آن شرکت و از محضر اساتید آن انجمن بهره میبرم. و اما جناب میرزایی عزیز همچنانکه بارها اعلام کرده ام تا این دل نوشته ها به مرحله ای برسد که بشود به آن شعر گفت راه درازی باید پیمود. اما اعتقاد من بر این است با عشق به هر هدفی میتوان رسید و عاشق شعر به خصوص اشعار طنز و انتقادی میباشم که در حیتا بیشتر از شعر طنز استفاده مینمایم. لذا از شما برادر خوبم و دیگر دوستان دعوت میشود از وبلاگهای ( شعر و شوخی استوار فدیهه ) و ( دلواپس فدیهه ) که سروده هایی انتقادی دارم و میتوانید در ماههای قبل جستجو و دیدن فرمائید. :gol: