افرا بهشتی 4699 روز پیش
بازدید 107 ۱۳ دیدگاه

سخنانی زیبا از دکتر وین دایر

به هر کاری که دست زدید، نیاز به خداوند و خدمت به مردم را در نظر داشته باشید، زیرا این شیوه زندگی معجزه آفرینان است. درستکارترین مردم جهان، بیشترین احترام را به سوی خود جلب شده می بینند، حتـّی اگر آماج بیشترین بدرفتاریها و بی حرمتیها قرار گیرند. تنها راه تغییر عادتها، تکرار رفتارهای تازه است. اگر شخصیّت خود را با فعّالیّتهای شخصی خود می سنجید پس وقتی کار نمی کنید فاقد شخصیّت هستید.

عشقم نثار کسی است که با دستپاچگی در جادّه ها از من سبقت می گیرد. بین جرّ و بحث های مردم در یک سوپرمارکت می روم و سعی میکنم به آن محیط عشق ببرم. در غالب هزاران راه، هر روز، عبادت معنویم بخشیدن عشق است و نه اینکه یک مسیحی، کلیمی، بودایی یا مسلمان باشم بلکه سعی میکنم شبیه به مسیح، شبیه به بودا، شبیه به موسی، و یا شبیه به محمّد باشم.

آنان که به قضاوت زندگی دیگران می نشینند از این حقیقت غافلند که با صرف نیروی خود در این زمینه، خویشتن را از آرامش و صفای باطن محروم می کنند. الهی توفیقم ده که بیش از طلب همدردی، همدردی کنم. پیش از آنکه مرا بفهمند دیگران را درک کنم. پیش از آنکه دوستم بدارند، دوست بدارم زیرا در عطا کردن است که می ستانیم و در بخشیدن است که بخشیده می شویم و در مردن است که حیات ابدی می یابیم.

نظرات کاربران

با نظرات خود، ما را در ادامه مسیر راهنما باشید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. نوه زارع گفت:

    مطلب بسیار عالی بود
    کاش بتونیم اینجوری باشیم

  2. نکته های جالب و معنی داری رو انتخاب نموده بودین و در کل همان مثبت اندیشیدن و به همه چیز خوشبین بودن است . یا حق

  3. زمستان گفت:

    این اسم وین دایر رو که دیدم یاد بوگارد افتادم البته بوگارد خودمون نه ها اون بوگارد اصلی.البته اون بوگارد اصلی اصلا اخلاق لطیف نداشت که این جور ملا طفت امیز صحبت کنه ولی نمیدونم چرا یهو به من الهام شد این وین دایر با اون بوگارد یه جورایی به هم مربوطن(وابیلا هو)…
    یک بنده خدایی میگه”همیشه ارزوم میکنم پیش از آنکه در مورد راه رفتن دیگران قضاوت کنم کمی با کفشهای آنها راه بروم” اینم یه جورایی با حرفای وین دایر در مورد قضاوت در مورد اعمال دیگران موافقت داره.
    “الهی توفیقم ده که بیش از طلب همدردی، همدردی کنم. پیش از آنکه مرا بفهمند دیگران را درک کنم. پیش از آنکه دوستم بدارند، دوست بدارم زیرا در عطا کردن است که می ستانیم و در بخشیدن است که بخشیده می شویم و در مردن است که حیات ابدی می یابیم.”این تیکه هم زیباست..
    البته یک توصیه ی برادارنه به خواهران وبرادران حیتایی دارم.اگر یک وقتی به سوپر مارکتی جایی رفتید سعی نکنید مثل این برادر دایر به ان محیط و هرچه در ان است عشق بورزید و مد نظر داشته باشید که این برادر دایر هرچند از برادران متعهد و اهل کتاب هستند اما خوب در بلاد غرب زندگی میکنند و بلاد غرب با مملکت ما کمی تفاوت دارد و مردمان این دیار انقدرها که مردمان بلاد غرب روشنفکر هستند روشنفکر نیستند و ممکن است در حین عشق ورزیدن شما به محیط اطراف مشکلات حادی بروز کند.بهر حال از ما گفتن :VV: :VV:
    خدا قوت هوووووو

  4. عالی بود خانم بهشتی.
    فعلا من نظرام یک خطی شده :Y: به اندازه کافی جبران خواهم کرد

  5. پاییزان گفت:

    خیلی زیبابود واقعا لذت بردم از اون مطالب خیلی خنجلوکی بود.(تنها راه تغییر عادتها تکرار رفتارهای تازه است،اگر شخصیت خود را بافعالیتهای شخصی خود میسنجید پس وقتی کارنمیکنید فاقد شخصیت هستید و آنان که به قضاوت زندگی دیگران مینشینند…)این قسمتها به نظرم خیلی توصیه های خوبی بوند و یاداشتشون کردم.عکسی هم گذاشتین خیلی سبز و باطراوت بود. خداقوت خانم افرا :gol: :gol:

  6. یاس گفت:

    خیلی قشنگ بود مرسی افرا جون. :gol:

  7. گفت:

    خسته نباشی واقعا قشنگ و اموزنده بود :SS: راستی یکی از عکسها نیست

  8. @زمستان
    آره خوب منم باهاتون موافقم که نمیشه بعضی دستورالعمل هارو تو ایران اجرایی کرد اما بالاخره باید از یه جایی شروع کرد، به نظر من رفتارهای خوب و بد مسری هستند با خوب بودن و خوبی کردن میشه اون رو رواج داد کما اینکه رفتارهای و خصلتهای نادرست هم درست مثل سلولهای سرطانی منتشر میشن، تا جاییکه می بینید مثلا فلان خصلت رفتاری تو فلان شهر بیشتر دیده میشه.

  9. جناب زارع، جگرگوشه گرامی، آفای امیدوار، پاییزان عزیز، یاس مهربون و سهراب سپهری همزبون :Y: خوشحالم که این مطلب مورد توجهتون قرار گرفته، راستش وقتی این مطلب که مث بقیه نوشته های وین دایر جالب بود رو خوندم دلم نیومد شما دوستان عزیزم از خوندنش مستفیض نشین. :gol: :gol: :gol:

  10. تنها راه تغییر عادتها، تکرار رفتارهای تازه است.
    این جمله ایه که مدتهاست با من عجینه و باهاش زندگی میکنم.
    از این حرفا بگذریم دیروز طبق توصیه وین جان رفته بودم سوپرمارکت. داشتم به محیط سوپرمارکت عشق میورزیدم. ناگهان عاشق یه کیسه برنج شدم. مدتهای زیادی با او به گفتگو نشستم. هی من بگو هی اون بگو که ناگهان مغازه دار داد زد آی دزد . کیسه رو کجا میبری؟
    انقدر در گوش دادن به حرف وین جان پیش رفته بودم که گویا کیسه را در بغل گرفته بودم. خلاصه سعی کنید به حرف زمستان عزیز گوش کنید.
    خدا قوت به مادمازل افرا

  11. ممنون افرا جان :VV: :SS:
    خیلی عالی بود به خصوص این جملش
    به هر کاری که دست زدید، نیاز به خداوند را در نظر داشته باشید

  12. @منصف
    قصه عشقتون به کیسه برنج خیلی بامزه بود، کلی خندیدم :U:
    ممنونم موسیو منصف.

  13. @تفنگدار سوم
    خواهش میکنم دوست خوبم. قابل شمارو نداشت :gol: :gol: :gol: