جواد خوشنیت 3968 روز پیش
بازدید 210 ۱۶ دیدگاه

گرگا

سلام بر همه ی حیتا نشینان.حدودا یک هفته ای است که در داخل رودمعجن چند گرگ دیده شده است که میتوان گفت امنیت روستا را به خطر انداخته است و عبور و مرور در کوچه های روستا را در شب دشوار ساخته است.
این چند تا گرگ در طی این هفته خسارات زیادی بر دام داران روستا وارد کرده اند که از جمله میتوان به حمله ی چهار تایی انها به دو گله در اوحداو اشاره کرد. همچنین شنیده شده است که گرگ ها به چند نفر از اهالی روستا حمله ور شده اند که خوشبختانه اهالی جان سالم بدر برده اند. در ضمن یکی دیگر هم از گرگ ها اطراف کوه شاغلام است و گه گاهی در میان روز در کوچه به پرسه زنی مشغول است.

نظرات کاربران

با نظرات خود، ما را در ادامه مسیر راهنما باشید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. رهگذر گفت:

    سلام اقای جواد خوشنیت و افرین بر شما که دغدغه ی روستا تو را بر ان داشته تا این مطلب را توی حیتا بگذاری و فکر میکنم اولین مطلب شما باشد بهر حال به نگرانی شما باید احسنت گفت البته رودمعجن ما با این گرفتاریها از قدیم گره خورده مثل خشکسالی سرما زدگی کم ابی اشرار و حالا هم گرگها جای تعجب ندارد از قدیم گفتن هر چی سنگه قسمت پای لنگه انشاا… این مشکل هم در امتداد فصل سرما و همکاری شورا و اهالی روستا برطرف گردد. انشاا…

  2. احمد پایدار گفت:

    عجببببببببببب
    حتما هم از گرگهایی هستند که توسط محیط زیست محافظت میشوند

  3. جواد خوش نیت گفت:

    رهگذر :
    سلام اقای جواد خوشنیت و افرین بر شما که دغدغه ی روستا تو را بر ان داشته تا این مطلب را توی حیتا بگذاری و فکر میکنم اولین مطلب شما باشد بهر حال به نگرانی شما باید احسنت گفت البته رودمعجن ما با این گرفتاریها از قدیم گره خورده مثل خشکسالی سرما زدگی کم ابی اشرار و حالا هم گرگها جای تعجب ندارد از قدیم گفتن هر چی سنگه قسمت پای لنگه انشاا… این مشکل هم در امتداد فصل سرما و همکاری شورا و اهالی روستا برطرف گردد. انشاا…

    سلام.ممنون از نظرتون.اما این مشکل خیلی مهمتر از مشکلات دیگس اخه جون جون اهالی روستا و ب خصوص بچه ها در خطره.امیدواریم که این مشکل به زودی حل بشه.

  4. جواد خوش نیت گفت:

    @احمد پایدار
    نمیدونم اما یه عده از اهالی میگن که از طرفای کدکن به روستا امدن.و چند تایی هم تو روستا های اطرافن. اگه از گرگ های محیط زیست باشن نهایتا دو تا هستن نه بیشتر.

  5. با سلام خدمت آقای خوشنیت
    مشکل گرگها از قدیم بوده ولی گرگهای قدیم زیاد دور بر روستاها نمی آمدن
    ولی گرگهای این دوره خیلی پرو شدن نمی دانم یااز فرط گرسنگی زیاده یادیگه
    از آدم نمی ترسند ومزه گوشت انسان براشون خوشمزه بوده چون شنیده بودم دو سال پیش دو تربتی رو خورده بودن

  6. علی نجفی گفت:

    سلام بر حضرت جواد آقا.بلاخره شما رو در حیتا زیارت کردیم اونم با یه خبر-مطلب گورگی!.البته من همین امشب شنیدم این «گورگا» توی شغال آباد رفتن خانه ی امرالله همسایه ی ما هرچند گویا به علت بسته بودن در خته ی «گوسبندا»اسیبی به گوسبندا نتونستن برسونن. مورد استثنائی هست این مدل امدن عیان و به دور از ترس و واهمه گورگا به داخل روستا.البته گمانم بشه با کمک خود محیط بانان محیط زیست اونها رو از روستا بیرون کرد.اومدن این جور بی محبای گرگها به ده به احتمال زیاد ناشی از گرسنگی و نیافتن غذای کافی است!

  7. بنام خدا

    درود بر آقای جواد خوش نیت

    یادش بخیر جواد جان ما زمانی که بچه بودیم در روستای فدیهه یکی از بازیهایمان بازی گرگم و گله میبرم بود حالا شما میتوانید در عالم واقعی از این موقعیت کمال استفاده را ببرید.
    و اگر تا اربعین به پیروزی کامل نرسیدید ما می آییم و آن گرگ پر رو را به سزای اعمالش می رسانیم.!!!

    گرگ : گرگم و گله می‌برم
    گله : چوپون دارم نمی‌زارم
    گرگ : بابا گفته دنبه بیار
    گله : دنبه ندارم چه کنم ؟
    گرگ : من می‌برم خوب خوبشو
    چوپان : من نمی‌دم پشکلشو
    گرگ : کاردک من تیز تره
    گله : دنبه‌ی من چرب‌تره
    گرگ : هیون هیونت می‌کنم
    چوپان : سنگ قپونت می‌کنم

    :SS: :SS: :gol: :gol: :gol:

  8. سيد محمد موسوي رودمعجني گفت:

    با سلام خدمت حیتاییون و همچنین عرض خسته نباشید خدمت آقای خوشنیت،روایت شده این گله گرگ در اوحد اوو لیگ والیبال راه انداختن.واقعا برام جای سوال و بسی تعجبه که تا این حد گرگای این دوره زمونه پررو شدن.گرگم گرگای قدیم که اینقدر معرفت داشتن که تو روستا ها نمیومدن.اخبار موثق دارم که عده ای از اهالی از ترس این گرگ ها خونه نشین شدن و جرات این که پاشونو از خونه بیرون بزارن رو ندارن.ترسم از اینکه خدای نکرده این گرگ ها به بچه هایی که تو کوچه ها دارن بازی میکنن آسیبی برسونن.خلاصه تا به کسی آسیبی نرسیده باید یه فکری برداشت و علاج واقعه قبل از وقوع کرد.

  9. سيد محمد موسوي رودمعجني گفت:

    در پی خبری مبنی بر وجود گرگ هایی اراذل منشور رودمعجن ،قیمت انواع سگ های اسکورت،محافظ،ویژه،عملیاتی،نگهبان و حتی ولگرد تا چند برابر افزایش یافت.

  10. سید جواد محزونی نامقی گفت:

    باسلام خدمت دوست عزیز جناب خوش نیت
    مسئله ورود گرگ به هر روستایی ،اول از همه رعب و وحشت در بین اهالی خصوصا کوچکترها بوجود می آورد ودوم اینکه
    امکان هرگونه خطر مالی وجانی رانیز بطور جدی بهمراه دارد چون گرگها هم این روزها تحت فشار معیشتی اند.
    واما اگر خطر جدیست برای مبارزه با آن باید از طریق قانونی ، با همکاری شورا ومحیط زیست این معضل را مرتفع نمود .انشاال….که
    بزودی این مشکل در رودمعجن بر طرف گردد
    با تشکر

  11. محمد نوید مرادی گفت:

    این چیز جدیدی نیست پیر مامیگه در۵۰ سال پیش گرگهاخودشون درخونه گوسفندا رردسته جمعی میشکستند.من پیشبینی می کنم علت حمله گرگهابه روستااز یادبردن قصه شنگول ومنگول از ذهنهاست.پس از امشب مادران گرامی دسته جمعی قصه رابخوانیدتاسرنوشت گرگ قصه بگوش گرگهابرسد وفکری برای خودبردارند :U:

  12. جواد خوش نیت گفت:

    سلام.از همه ی عزیزانی که نظر خودشون رو ارایه دادن صمیمانه سپاس گذاری میکنم.ما هم امیدواریم که این مسیله ب طور کامل در روستا بر طرف شود.

  13. علی گفت:

    باسلام.خبر نگران کنندی هستش اما چیزه تازهای نیست.تو تمام دنیا مخصوصا تو روستای رودمعجن هر روز ما انسانهای رو میبینیم که هر کدومشون از صد گرء درنده تر ووحشی تر و خطر ناکترند .برای اونها باید چه فکری کرد.دوستان باید برای از بردن شر این گرگها هم یک تدبیری به اندیشید

  14. علی گفت:

    به امید روزی کاه این گرگهای درنده که آقا جواد مد نظرشه اون گرگها که من مدنظرم رو تکه وپاره کنند وشرشونو از سر آبادی کم کنند

  15. جواد اقا تابستون شد گرگا رفتند” سمورا “امدن هوادار مورغ و خروساته باش::::::::::::