مرادي 4405 روز پیش
بازدید 765 ۱۵ دیدگاه

نامه ای به خواهرم

 

 

این نامه  مربوط به ۲۰ سال پیش است که من ابتدایی بودم و به خواهرم که تازه ازدواج کرده و در مشهد زندگی می کرد ، نوشته ام .  خودم تازه همین چند روز پیش از وجود این نامه مطلع شدم. وقتی دیدمش خیلی ذوق زده شدم  و کُلی هم  به متن و به غلطهای املاییش خندیدم .  خلاصه  دیدم برای خودم جالبه گفتم شاید برای شما هم جالب باشه و از همین رو  گذاشتمش اینجا

 

صفحه پشت

 

نظرات کاربران

با نظرات خود، ما را در ادامه مسیر راهنما باشید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. احمد گفت:

    یادش بخیردوران نامه نگاری های کاغذی هم به سررسید جالب بود خانم مرادی خداقوت هووو :SS: :SS: :SS:

  2. سلام خدمت دختر عموی گرامی چه عجب یه سری به حیتا زدید .واقعا خسته نباشید من که ازخنده ،غم غربت را فراموش کردم .احسنت بر این نامه نگاری .
    حالا درسته گفتند سلام سلامتی میاره نه دیگه اینطور
    یا شما سلام رسوندید یا از خواهر گرامیتون میخواستید سلام برسونن،همسایه ها که چندین بار سلام رسوندن واقعا اشک آدم در میاد از این همه محبت
    خدا قوت

  3. با سلام به خانم مرادی عزیز با اینکه هنوز دقیقا نمیدونم کدوم یکی از خواهران مرادی هستید وباید از مامانم بپرسم ولی نامه جالبی بود ونشان از دوران ناب بچگی که هنوز مزش احساس میشه وادمو شاد میکنه .خسته نباشید خدا قوت گلم :SS: :SS:

  4. بنام خدا/سلام . واقعا آدم تعجب میکنه مدت بیست سال که چندان طولانی هم نیست چقدر فرهنگ ما تغییر کرده . به طوریکه اولا نوشتن نامه تقریبا منسوخ شده و ثانیا مردم با همسایه ها فاصله گرفتند و ثالثا اگر در حال حاضر کسی هچین نامه ای برای کسی بفرستد گیرنده نامه ممکن است ناراحت بشه و فکر کنه مسخره اش کردند. در هر حال موضو.ع جالبی بود. :SS: :SS:

  5. مرادي مرادي گفت:

    @احمد

    .هرچند نمیدونم احمدآقا فامیل شریفتون چیه و احتمال ضعیفی میدهم که پایدار باشید. اما با اینحال ممنون از اظهار نظرتون . واقعا یادش بخیر

  6. مرادي مرادي گفت:

    @حسین مرادی
    سسلام بر پسرعموی گرامی . ما که همیشه محسوس و نامحسوس به حیتا سرمی زنیم . البته این روزها خیلی سرمون شلوغه واصلا مجال سرزدن هم نداریم . این مطلب را هم خیلی وقته ثبت کردیم . تازه حالا منتشرشده.
    خودم هم خنده ام میگیره از این متن نامه . تمامش فقط عرض سلامه . البته اون زمان اکثر نامه ها همین متن رو داشتند مثل نامه های سربازها .
    بهرحال خوشحالم که این نامه تونست کمی ازغم غربتت رابکاهد. :gol:

  7. مرادي مرادي گفت:

    @زهرا فیاضی مقدم

    سلام بر خانم فیاضی زهرا خانم . البته شعار بنده همیشه این بوده که مهم نیست من کدوم مرادی هستم . مهم اینه که مرادی هستم.
    و امابعدممنون از اظهار نظرت.خوشحالم که شادی بر لبانتون جاری شده. :gol:

  8. مرادي مرادي گفت:

    @سلیمان استوار

    سلام علیکم جناب سرکار استوار . با نظر شما کاملا موافقم. نه تنها این زمان خبری از نامه نوشتن نیست بلکه حتی در پیامکها و تلفن زدنها هم مردم اینگونه با هم صحبت نمی کنند که در و همسایه و فامیل و …. سلام می رسونند و تو هم به همه اینها سلام برسون.
    ممنون جناب استوار

  9. سلام .مرا به یاد دوران نامه نویسی و نبودن تلفن انداخت

  10. علی نجفی گفت:

    این نامه مصداق بارز این شعره که: کم گوی گزیده گوی چون در/ تا زاندک تو جهان شود پر!واقعا نمیدونم اگر این همه آدم تصمیم نمیگرفتن یکهو همه با هم به خواهر مکرمه ی شما سلام برسونن چه اتفاقی می افتاد و چطور میشد این نامه رو نوشت!.نمیدونم چه اصراری داشتیم اون زمونا که تک تک همسایه ها رو تا دورترین شعاع ممکن با نام و نام خانوادگی و نام پدر و محل تولد و شماره ی ملی نام ببریم و تاکید کنیم که سلام هم میرسونن!!بهر حال گمانم این بهترین روش بود برای پر کردن دو صفحه کاغذی که از وسط دفترمان کنده میشد و قرار بود یک نامه بشه.نامه ای که ما اصلا نمیدونستیم چی توش بنویسیم و چه جانی میکندیم برای نوشتنش.
    بسیار نامه ی معرکه ای بود.من هم در خلیته ام انبوهی از این نامه ها دارم که توی همش یا به همه ی مرد خطه سلام رسوندم یا متقابلا همه ی مردم خطه به من سلام رسوندن!!
    خدا قوت.بسیار عالی بود و خاطره نگیز :SS:

  11. من هم “خدمت” شما و “خدمت” همه دوستان سلام عرض می کنم و “خدمت” …!!!!!! :Y:
    ۱۷ بار از کلمه “خدمت” و پشت سرش “سلام” استفاده کردین!!!

  12. من که نفهمیدم این نامه رو کی واسه کی نوشته انقد توش اسم بود یادم شد ولی قشنگ بود

  13. دقیقا نامه هایی که از ابوالمنصف دیدم مربوط به دوران سربازی همینطوره . از ابتدای نامه شروع میشه به سلام رسوندن .
    لذتی که توی نامه نگاری هست توی هیچ چیز نیست . البته بخشی از لذتش رو الان میشه توی پیامک درک کرد اما فقط بخشی اش رو .
    خدا قوت :SS:

  14. فهبمه غنمی گفت:

    باسلام.این نامه رایامجتبی مرادی یاحسن مرادی یاراضیه مرادی نوشته است.که به احتمال زیاد کارراضیه مرادی بوده.دراین نامه ی زیبااز۴۲نفرنام برده شده که هرکدومشون چندین تابچه داشتن.خیلی جذاب بود. :SS:

  15. نوه زارع گفت:

    سر کار خانم مردای ما به اولاد حجی مراد ارادت خاص داریم پس در اظهار نظرمان سعی میکنیم یادی همه از مرحوم زارع و زن زارع کنیم