حسین مرادی (نوه حجی مراد) 5065 روز پیش
بازدید 107 ۶ دیدگاه

یاد یاران سفر کرده

  مقام معظم رهبری:زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا کمتر از خود شهادت نیست

با عرض پوزش از همه  دوستان به خاطر تاخیری که در شرح زندگی شهید شجعی بوجود امد لازم میدانم که توجه شما را ذکر چند مطلب در رابطه با یاد یاران سفر کرده جلب کنم .

از زمانی که رودمعجن بوی شهادت را در خود استشمام کرد مردانی بودند که سعی در زنده کردن یاد و نام شهدا در دیارمان  را داشتند . سند گویای این سنت حسنه بزرگداشت یاد شهدا در روز عاشورا است  هر چند دقیقا مشخص نیست که اولین بار با پیشنهاد چه کسی این مراسم  برگزار شد اما ادامه ان  واهتمام همسنگران شهدا در برپایی این مراسم ستودنیست.          دوستان عزیر :

یاد یاران سفر کرده ، برگ کوچکی از طرح بزرگ بزرگداشت  شهدای رودمعجن است اما این حرکت که مسئولی مشخص برای ان تعریف نشده است ( یعنی هر کسی که در این رابطه احساس مسئولیت  کند میتواند مطالب خود را ارائه دهد)  دارای راهکارهای مشخصی است که به شرح ان خواهم پرداخت.

۱-  این بخش به طور مفصل به شرح زندگی تک تک شهدا بر اساس تاریخ شهادتشان خواهد پرداخت  اما این مورد چون نیاز به تحقیق از خانواده  شهدا و همرزمان شهدا دارد ممکن است گاها زمان نمایش ان طولانی شود  که البته با یک فراخوانی عمومی طبق نمونه فرم ذیر از تمامی خانواده های شهدا ورزمندگان در خواست همکاری شد
۲-  سالروز شهادت هر یک از شهدا با بیان قسمتی از وصیت نامه شهید گرامی داشته حواهد شد که  نمونه ان را در سالروز شهادت شهیدان خاکشور و خوشنیت مشاهده نمودید در این رابطه  کسانی که اثار هنری یا مطالبی  راجع به شهید مورد نظر دارند می توانند با عنوان سالروز شهادت شهید در وبلاگ قرار دهند

۳-هر هفته سعی خواهد شد تابا اشعار  مقالات و سخنان بزرگان بر محتوای کار افزوده شود

۴- در این بخش بیشتر به  معرفی شهدا و ایثارگران رودمعجنی پرداخته خواهد شد اما هر از گاهی   سرداران وفرماندهان بزرگ شهید دفاع مقدس و شهدای تاریخ اسلام نیز معرفی خواهند شد.

۵-در پایان باز هم از همه کسانی که مطالب یا اثاری از شهدا در دسترس دارند تقاضا می شود تا انها رابا عنوان یاد یاران سفر کرده در وبلاگ قرار دهند . به عنوان مطلب اخر لازم میدانم تا از اقای محمدرضا میرزایی به خاطر همکاری در ارائه مطالب و اثار و همچنین از فرزند شهید نجفی به خاطر ارسال وصیتنامه شهید نجفی به ایمیل معرفی شده تقدیر و تشکر کنم                                      با تشکر از شما

     shohada33@yahoo.com

نظرات کاربران

با نظرات خود، ما را در ادامه مسیر راهنما باشید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. مرادي گفت:

    جناب حسین اقا کارهای شما واقعا ستودنی است. خسته نباشی. اجر شما با امام حسین . امیدوارم تا پایان راه همینطور مصمم و با ارداه به پیش روید.

  2. مویوم گفت:

    بسیار عالیه
    این کار از مدتها قبل باید انجام میشد
    امیدوترم که همه دوستان همکاری کنن
    حتی میشه با تکمیل کردن اون کتابجه ای درست کرد
    اقای مرادی با تشکر
    به همه دوستان : لطفا مطالب طولانی رو در ادامه مطالب بنویسید تا صفحه اصلی برای تیتر مطالب باشه

  3. حامد نجفی گفت:

    دمت گرم حسین جان کارت خیلی خوبه امیدوارم موفق باشی چون جای مطالبی در مورد شهدا توی حیتا واقعا خالیه

  4. شغال اباد و شرکا(نوروز گلگل سابق) گفت:

    خدا قوت حسین اقا.دمت گرم و سرت خوش باد

  5. پاییز گفت:

    اجرتون باشهدای کربلا موفق باشی .

  6. واقعا این زحمت مخلصانه ای که در این راه میکشی عزم منو هم برای ادامه جزم تر میکنه .
    دستت درد نکنه ، تا حد توان کمک میکنم