علی نجفی 4732 روز پیش
بازدید 233 ۷ دیدگاه

الیوم

از انجا که در بخش نظرات سوءتفاهمی برای برخی عزیزان ایجاد شده بود و برخی از عناصر نفوذی وبلاگ اعلام نظر جامعه ی نسوان را در بخش نظرات بعنوان خطری برای حیتا عنوان کرده بودند لذا برای از بین بردن این سوء تفاهم و ایجاد جمعیت خاطر در اذهان عموم بر ان شدیم که حکم نظر دادن در وبلاگ را از عده ای از علما سوال کرده و جواب ایشان را خواستار شویم.ما این سوال را برای برخی از علمای”پی شربن””تی محله کهنه””گدار محسن””دم خیرات””پی باغ””رو تغ سمبا””پیش خش””گوتروس””کو چه شوده”و “شغال اباد”ارسال کردیم.این عزیزان نیز جواب را در اسرع وقت ارسال کرده که به اطلاع عموم میرسد.

سوال:نظر دادن در وبلاگ چه حکمی دارد؟ایا نظر دادن برای همه ی احاد مردم بلا مانع است؟

جواب:

“الیوم اعلام هر گونه نظر از جانب قاطبه ی ملت اعم از رجال و نسوان بای نحو کان واجب.معاونین در این امر در عداد السابقون السابقون و عدول از ان در حکم محاربه با عموم مسلمین میباشد”

۲۵ شوال سنه ی ۱۴۳۲.

نظرات کاربران

با نظرات خود، ما را در ادامه مسیر راهنما باشید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. منصف گفت:

    عالی بود جناب نورووز.این مطلب نقطه عطفی در تاریخ وب ثبت میشود. این فتوا برای ما بسیار کارگشاست. راستی در مرجعیت عالم شغال آباد عده ای تشکیک کردن . اما چون این فتوا تایید دیگر مراجع را هم به همراه داشت زیاد نیاز به بررسی نیست.ببین راجه به وقف تاسها این علما نظری ندارن.


    جناب منصف فتوایی به این مضمون صادر شد"هر کدام از نفوس امت در صحت مر جعیت ما ایجاد تشکیک کند مهدور الدم بوده خون وی حلال و قاتل وی فی جنات تجری من تحت النهار خالدین فیها میباشد".این فتوا را عالم شغال ابادی داده .توصیه میکنم منبعد مراقبت بیشتر از جان خودت مبذول داری!!

  2. منصف گفت:

    (البته به اطلاع برساند که بحثی که در این زمینه میشود شوخی بیش نیست و گرنه قصد توهین یا تمسخر جایگاه روحانیت وهیچ عالم یا مرجعی وجود ندارد)


    نیازی به توضیح نیست ولی توضیح منصف به جا بود

  3. اوشور گفت:

    منصف جان کار ر خراب کیردی ما هوم مدنیستم شوخیه ؟!


    این برای این بود که اگه یکی از بزرگ ترها یه دفعه بخواد تصمیم بگیره بیاد به وب یه سری بزنه نگه اینه با قصد خاصی دارن اینجا به هم تیکه میندازن.

  4. ناسیونالیست گفت:

    نظر مراجع شغال آباد ارجح برفتوای سایر مراجع است بنابراین مابه این حکم گردن می نهیم وآنرا به دیده منت برخود واجب میدانیم .


    خدمت ناسیونالیست عزیز عرض شود که علیرغم میل باطنی باید عرض شود که مرکز ثقل مرجعیت علما چندیست که از شغال اباد بهجای دیگری منتقل شده بگونه ای که ما بر ای یافتن یک عالم که این سوال را با وی در میان بگذاریم با مشکلات عدیده ای روبرو شدیم.

  5. با اجازه بزرگترا ! حاج آقا مسئلتُن ؟!
    حکم کسایی که خودشونو جای دیگرون جای میزنن ، چند گمار گله میشود؟

    در ضمن حکم کسایی که اوو رو شوو نمنن چیشه ؟ و کسایی که تاسای وقفر سیلاخ منن و به مسجد امام برنمگردنن چیشه؟


    خدمت محمد عزیز عرض شود که بنده اجازه ی صدور فتوا از پیشه ی خاد را ندارم سوالات شما را با علمای اعلام در میان گذاشته در صورتی که حکمی صادر فرمایند الطابق النعل باالنعل فی الفور به اطلاع قاطبه ی ملت خواهم رساند

  6. پاییز گفت:

    آقا بپرسین نمازمیت چند رکعته ؟!زمستون عزیز سعی میکنیم یادوخاطره ات زنده بماند،حیفت که رفتی انشاءا…روحت بانیکان محشور بشه .آمین


    روح همه ی رفتگان را غریق رحمت بفرماید.نماز میت وقتش فوت شده شما لطف کنید دو رکعت نماز وحشت به جا بیاورید

  7. پاییز گفت:

    درضمن بپرسین زکات به دانشجویانیکه درخارج ازشهر خودهستند وکامپیوترندارند که به حیتا سری بزنند تعلق میگیره که کامپیوتر همراه (لب تاپ )بخرند؟ البته بعضیاشه بنظروم دیشته بشن ……ولش کن نمیی بپرسی بعض ازاینا هموروم که دیشته بشن ساله یکبار میین نظره متن ومرن ؟!


    بنده این امر رو سوال کردم ولی به علت اینکه موجودی به نام لب تاپ برای علمای ده هنوز تعریف نشده و علما هنوز در عصر چاپار و خانه پرش تلگراف به سر میبرند لذا از دادن هر گونه پاسخ به این سوال اظهار معذوریت کردند!!!